Barcamp Philly, in Japanese

A little belated, but not too long ago I went to Barcamp Philly 2009 with my wife and son. It was a great experience not only to be a part of the blossoming Philly tech scene, but also having my family there encouraged me to branch out a little and head to some really enjoyable talks that I probably wouldn’t have otherwise.

Shortly after the event, Kaori posted a writeup in her Mixi blog. I thought this was really cool and wanted to share it with other folks that might be interested. So I’ve reposted it here with her permission.

相方の付き添いでBar campなるものに行って来ました。

IMG_4752

IMG_4760

IT系やプログラマー系のコンフェランス(協議会??)みたいな感じかな。

でも堅苦しくなくて、かな~りカジュアル。

大学を貸し切って、いろんな部屋でいろんな人がプレゼンテーションをしてるので、興味があるタイトルならその部屋に行き、自由に聞けたりディスカッション出来るというもの。

テクノロジーにうとい私にはちんぷんかんぷん。。。。と思いきや、意外におもしろい内容のプレゼンテーションもあったり。

カイも参加!

IMG_4753

IMG_4754

IMG_4755

??-1

見てておもしろいなと思ったのは、こういうプレゼンテーションとかの途中でも質問とかあったら、みんなどしどし聞いたり、聞いてないのに自分の意見言ったりつっこみ入れたりして積極的なこと。

日本だと、しーーーんとしちゃうよね。

にしても、内容が内容なだけに人々も濃かった。

どれくらいかというと

IMG_4758

こんなマニアックなTシャツを着てる人がいるくらい。(何の映画か分かるかな?)

4ヶ月のカイ坊、、、既にこんなところに連れて来られて一体将来どれほどマニアックになるのか。。。。

講義中のカイ。

IMG_4763

ちゃんとネーム入りパスをもらった。

IMG_4761